مانور سراسری اصلاح ولتاژ شبکه برق دزفول از طریق ویدیو کنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت توانیر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پیام فر مدیر امور توزیع شرکت برق دزفول گفت: مانور سراسری اصلاح شبکه ولتاژ برق با محوریت طرح چاوش در همه شرکت‌های توزیع برق کشور از امروز آغاز و به مدت ۲ روز ادامه دارد و دزفول به عنوان پایلوت و نقطه هدف معرفی شده است.

او با بیان اینکه اهداف این مانور، جبران ولتاژ شبکه با نصب اتوترانس (اصلاح ترانس)، شناسایی و رفع اتصالات سست در جهت پایداری شبکه، متعادل سازی بار ترانس توزیع با تحلیل بارگیری صورت گرفته، جایگزینی شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار ضعیف، شناسایی و پایش ولتاژ مشترکان، و اصلاح سیستم زمین شبکه (ارتینگ) است، افزود: در این مانور با نصب ترانس تفکیکی، ترانس‌های پربار کاهش و ظرفیت ترانس‌های کم بار افزایش می‌یابد.

پیام فر با اشاره به اینکه در این مانور کابل سرویس و اتصالات سست مشترکانی که در تابستان مشکل دارند اصلاح می‌شود، تصریح کرد: جلوگیری از سوختن وسایل مشترکان و حفاظت جان مردم یا ارتینگ از دیگر اهداف اجرای این مانور سراسری است و  پارسال طرح جهادی روشنایی معابربرای نخستین بار از کوی اندیشه دزفول آغاز شد که در آن سیم مسی جایگزین کابل خودنگهدار شد. این طرح استمرار خواهد داشت.

مدیر امور توزیع شرکت برق دزفول ادامه داد: در روز دوم این مانور نیز معابر و بلوار‌هایی که دارای چراغ اضافی هستند پس از ساعت ۲۴ به صورت یک در میان روشن خواهند شد تا به نیروگاه‌های تولید برق کمک و در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: توزیع برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.